top of page

לחוות את צפון איטליה דרך הצילום - היום השביעי והשמיני

B&B San Firmino ונציה בלילה, מול

קמנו בבלונו ליום גשום וסגרירי ונסענו לכיוון שדה התעופה של ונציה. מכיוון שאין שום טעם ושום יכולת להיכנס לונציה עם רכב אז היה שווה להזדכות על הרכב יומיים לפני סוף הטיול ולהגיע מהשדה לעיר באמצעי תחבורה ונציאניים. מכיוון שאין כל כך תחבורה זמינה בונציה עצמה (אלא אם כן אתם רוצים לשכור גנדולות במחיר של עשרות אירו לכל הפחות) אז עדיף לא להיסחב עם מזוודות כבדות בגשרים ומדרגות העיר, אלא להשאיר את רוב הציוד בשמירת חפצים ולהגיע רק עם ציוד הכרחי.

אז... איך שיצאנו לונציה טעינו בדרך ובמקום לעלות על כביש המהיר ירדנו לעוד דרך צדדית. הטעות התבררה כפרס כי הגענו לשפת אגם Lago di Santa Croca שבזכות הפוגה קצרה בגשם גילה לפנינו את אחד הנופים המדהימים בכל הטיול. עצרנו לצילומים ולהתפאלות עד שהגשם התחדש.

Lago di Santa Croca

לונציה עצמה הגענו משדה התעופה ב"סירת אוטובוס" שמגיעה ישירות משדה תעופה אל מס' תחנות בעיר. ירדנו בתחנה הקרובה למלון שלנו והתחלנו לנווט דרכינו בסימטאותיה של העיר. מכיוון שהיה יום גשום הגענו רטובים עד המלון שלנו וצילצלנו בדלת. המלון לא היה מלון אלא B&B, חוויה מוזרה ביותר לחיות באחד החדרים של הדירה. אומנם חדר גדול ומעוצב אבל הלובי שלך זה הסלון של הבעלים.

לאחר שהתייבשנו והגשם נרגע יצאנו להתרשם מהעיר. כצפוי מאחת הערים המתויירות בעולם היא מלאה ולא משנה באיזה עונה. איטליה עצמה לא מורגשת כל כך, אין כמעט עובדים איטלקים במסעדות וחנויות, בכל מטר מנסים למכור באגריסיביות משהו שזה קצת הפריע לאווירה. אבל בכל זאת, הצלחנו למצוא מסעדה אחת עם הרגשה מקומית עם מלצרים שכאילו יצאו מאיזה סרט איטלקי טיפוסי. בגלל אותו הגשם שירד ביום לא כל כך הצלחנו להתרשם מיופיה של העיר ורק בערב כשהתעקשנו לצאת לצילומי לילה גילינו על מה כולם מדברים. המים נרגעו ובכל תעלה ריצדו השתקפויות מדהימות של הבתים הצבעוניים. הרחובות רובם היו ריקים חוץ מכמה לוקיישנים מפורסמים. אז הצלחנו לחוות את החוויה הונציאנית.

ונציה הגשומה

כיכר סאן מרקו - נציה

ונציה בלילה

בשיפוצים, ונציה בלילה

בבוקר למחרת ומכיוון שמזג האוויר התייצב חזרנו להתרשם מהעיר. הסתובבנו בה שעות רבות עד שהיה צריך למהר לטיסה שלנו. בכיכר סאן מרקו המפורסמת נפלנו על הכנות לוקיישן לצילומי סרט כלשהו. עשרות אנשים עם ציוד תאורה והגברה כבדים, אוהלי שחקנים ומתלי בגדים עברו דרך כל הכיכר. הכיכר סומנה בחלקה בסרט שציין כי כל הנמצא בתחומי הסרט מרשה בזאת לצלמו. אז כשתראו אותנו מככבים בהוליווד תזכרו איפה שמעתם על זה לראשונה :)

צילומי סרט בכיכר סאן מרקו

התרשמות מהתיירים מהמסעדה

השתקפויות בונציה

השתפות קצת שונה - כיכר סאן מרקו ואני

ונציה דרך משקפיים ורודות

לסיכום: היה טיול מגוון וממצא, מגוון סוגי הנופים הטבעיים והעירוניים שעברנו נתן לי הזדמנות להיחשף ולתפוס בעין העדשה המון פריימים מרשימים. מקווים שהצלחנו דרך הצילומים להעביר לכם לפחות חלק מהחוויה שחווינו. נתראה בטיול הבא.