top of page

לחוות את דרום ספרד דרך הצילום חלק 1

ב28.4.19 יצאנו אני ובעלי לטיול של 7 ימים בדרום ספרד. לפני שנתחיל נספר קצת על הסגנון שלנו כדי שתוכלו להתחבר להלך הרוח שלנו. בחו"ל אנחנו אוהבים בעיקר להתרשם מהאווירה של המקומות, לחוות את המקומות ברגליים...לא יותר מדי מוזיאונים אלא יותר אטרקציות מקומיות, אוכל וכמובן לחפש את התמונה המושלמת.

מקווה שהבלוג יצליח להעביר מעט מהחוויה שלנו דרך התמונות ועל הדרך ניתן המלצות על מסעדות, מלונות, ואטרקציות.

אז ככה, לא תיכננו (כמעט) כלום מראש. הזמנו מקומות במלונות וכרטיסי כניסה לארמון אלהמברה בגרנדה (כי אליו אי אפשר לרכוש כרטיסים במקום) ובעצם כל השאר אילתרנו במקום.

• יום ראשון, מדריד

• יום שני, la Iruela

• יום שלישי ורביעי גרנדה

• יום חמישי רונדה

• יום שישי סביליה

• שבת נסיעה למדריד דרך קורדובה

נק' כלליות מדרום ספרד:

• בעונה הזו מחשיך מאוחר אחרי 21:30. לכן יש מלא זמן להסתובב ולהתרשם. הערים מאוד תוססות באור וגם בערב המסעדות והברים מלאים.

• המסעדות פתוחות משעות הבוקר המאוחרות עד 16:00 ונפתחות מחדש מ20:00 עד 23:30 אז מומלץ להתאים את הארוחות שלכם לשעות האלה.

• לא מומלץ לאכול במסעדות דרכים (למרות שהן נראות אוטנטיות) או במסעדות הממוקמות על הכיכרות המרכזיות (למרות הלוקיישן) - האיכות של המקומות האלה (כפי שחווינו) נמוכה ביותר.

• ממליצה להשתמש בגוגל על מנת שימליץ לכם על המסעדות הקרובות אליכם, עם הדירוג הגבוהה ועם התאמה בשבילכם. לדוגמא, אנחנו לא אוכלים בשר [כן, גם חמון לא :) ] ולכן חיפשנו מסעדות ידידותיות לצמחונים.

La Iruela:

יצאנו ממדריד ואחרי כשעה נסיעה ליד עיר עם השם המצחיק Tembleque, ראינו טחנות רוח פוטוגניות לצד הדרך, נחמד לעצור לידן להתרשם מהיופי.

באופן כללי, הנוף הבולט של כל אזור דרום ספרד הוא מטעי עצי הזית הבלתי נגמרים, נדמה שלא מגדלים שם כלום חוץ מזה. גם מסביב לעיר הגבוהה אירואלה שנמצאת על צלע הר גבוה המטעים בלתי סופיים.

Tembleque

כבר בעליה לעיר אתם נחשפים למראה עוצר הנשימה של הרכס עם מבצר על פסגתו.

La Iruela

המלון שבחרנו Hotel Sierra de cazorla & Spa ממוקם ממש מתחת למבצר והנוף מהחדר מהמם. העליה למבצר צמודה למלון. העליה היא 10 דקות קשוחות ומרשימות ונכנסים לסיור בהריסות המבצר שכולל מגדל תצפית ואמפי עתיק למרגלותיו וכמובן שלהיות ב Iruela בלי לטפס לשם זה בזבוז.

תמונות מהמבצר La iruela

בבוקר קמנו והלכנו לTierrayentura סוכנות טיולים לקחנו מדריך ויצאנו לטיפוס ב Via Ferrata של Iruela. מי שלא מכיר Via Ferrata הינו מסלול טיפוס אנכי ברובו שמאובטח לאורך כל הדרך בכבלי פלדה שמתחברים אליהם עם ציוד ייעודי, אבל מתאים גם לאנשים ללא ניסיון נרחב. אם חשבנו שהמבצר גבוה אז הפסגה של המסלול, גבוהה מהמבצר משמעותית. מדובר במסלול לא קל של כ- 4 שעות אך הוא מאוד מאתגר ומהנה. ובסוף יש גם מבחן אומץ של הליכה על כבל מעל תהום…

Via Ferrata

הנוף מהפסגה Via Ferrata La Iruela

ב Iruela מבחינת המסעדות נתקלנו בקשיים, חצי היו סגורות לרגל 1 במאי והחלק השני היה מסעדות בשרים מפחידות עם ראשים מפוחלצים בכל פינה (אותנו זה הרתיע אבל אם אתם חובבי בשר…) לבסוף מצאנו מסעדה איטלקית פשוטה.

Granada:

גרנדה

לאחר התלבטויות, זה המקום היחיד ששהינו בו 2 לילות, וטוב שכך! גרנדה היא עיר גדולה ומרשימה וקשה לחוות אותה רק ביום אחד. הגענו אחרי הצהריים, כבר בקבלה של המלון הזמנו הופעת פלמנקו שכללה לשמחתינו גם סיור לילי בשכונת Albazin (השכונה המוסלמית העתיקה) של העיר כולל תצפית לילית מכיכר St Nicholas. הסיור היה קצר וקולע וגרם לנו להבין איך העיר בנויה ולפי זה לתכנן את מחר. התצפית עצמה מרשימה אך מאוד מאוד עמוסה, ביום אחרי זה ראינו שבסיבוב של 5 דקות מהכיכר יש נקודות תצפית מרשימות לא פחות אך כמעט ללא תיירים אחרים. מופע הפלמנקו היה במקום שנקרא Restaurante Flamenco Cueva de la Rocio, המקום הינו ייחודי ושונה ממופע רגיל כיוון שמתקיים בסוג של מערה צרה וארוכה. הכסאות צמודים לקירות ובעצם ההופעה הינה בין היושבים. כך החוויה אינטימית ואתם ממש קרובים לרקדניות. כמובן שהמוסיקה חיה וכוללת זמר. הרקדניות נתנו הופעה מושקעת ומרשימה (במיוחד הוותיקות שבהן). ממליצה בחום!

את הבוקר (המאוחר) למחרת ניצלנו לסיבובים בשכונת Albazin ובשכונה הצוענית הצמודה אליה, הכי כיף זה ללכת לאיבוד ללא תכנון בסמטאות. כך מגלים נקודות תצפית, נקודות שקטות ואפילו מקומיים שנראים כאילו יצאו מסרט ישן. מסעדה מומלצת בשכונה היא EL TRILLO RESTAURANTE יושבים בגינה פנימית קסומה באווירה נינוחה, יש מלצרים דוברי אנגלית (זה לא מובן מאליו בספרד) וטעים מאוד.

לקראת אחה"צ, המשכנו למקום המרכזי בגרנדה - ארמון האלהמברה, אני מזכירה שיש להזמין מקום מראש, הרבה מראש...הכרטיסים נגמרים כמה חודשים לפני. שימו לב שהעלייה לארמון מאיזור מרכז העיר היא חתיכת עלייה, התעייפנו יותר מה ferrata של אתמול, אז אולי אוטובוס או מונית זה כדאי.

שימו לב, מתחם האלהמברה הינו מתחם ענק עם גנים ועוד איזה 4 מבצרים/ארמונות שרק לאחד מהם מיועד הכרטיס בתשלום. לכן כדאי להגיע מראש, להסתובב קצת בגנים (אם אתם אוהבים), לעלות למצודה המשקיפה על העיר מלמעלה ובשעה שנקובה לכם בכרטיס תגיעו לארמון Alcazar שהוא האטרקציה הייחודית כיוון שהבניה הינה בסגנון מוסלמי ולא בסגנון אירופאי דבר שנדיר שהשתמר באירופה. בקיצור להקדיש לאלהמברה לפחות 4 שעות…

גמורים מעייפות (לפי מד הצעדים עברנו 20 קילומטר באותו היום) ירדנו חזרה למרכז העיר ומצאנו מסעדה נוספת מומלצת לנמנעי הבשר, שמה Hicuri והיא מסעדה טבעונית שעושה תחליפי בשר נהדרים (ובעלי לא צמחוני...אז הוא מעיד)

המלון שהיינו בו נקרא, Hotel Saray נמצא במרחק 10 דקות ממרכז העיר. המלון נקי מפואר ושירות טוב.