top of page

לחוות את צפון איטליה דרך הצילום - היום השלישי והרביעי

Arco - Via ferrata

את היום השלישי התחלנו לכיוון אגם גארדה. התכנון היה לנסוע בדרכים עקיפות לריבה דל גארדה, ואת הסיבוב לצד האגם להשאיר לאח"כ (בפועל היינו רק בריבה דל גארדה). הנופים השתנו, קיבלנו קצת פחות הרים מושלגים וקצת יותר "איטליה הקלאסית". תוך כדי זיהינו מחלבה פרטית לצד הדרך, עצרנו והצטיידנו בגבינה מקומית טעימה להפליא ובירה מקומית. עכשיו רק נשאר למצוא מקום לפיקניק. עוד כמה דקות של נסיעה והגענו לעיירה שנקראת Vestone המשלבת נוף ניגודי מצד אחד מבנים חדשים ווילות איטלקיות ומצד שני טירה התלויה מעל העיר. מחניון פעיל ליד מרכז מסחרי במרחק של גשר מעל הנהר נמצא יער בתוכו טיילת ושבילי אופניים. מלווים במזג אוויר אביבי התמקמנו על הדשא עם שילוב המושלם של בירה וגבינה. מאחורינו עסקו בכריתת עצים להסקה וזמזום המסור החשמלי המרוחק לא הפריע לאווירה בכלל.

אחרי שיכנוע עצמי רציני קמנו והמשכנו בדרך...

Vestone -פיקניק

חלפנו על פני אגם קטן נוסף ודי מהר הגענו לריבה דל גארדה שנמצאת בנקודה הכי צפונית באגם. המלון שלנו היה צמוד למרכז העיר וירדנו להסתובב בסימטאותיה. מזג האוויר התחיל להתקרר, החל לרדת גשם קל ומי האגם היו די סוערים. העיר גדולה יותר מעיירות שהיינו בהם. ישנן טירות, כנסיות ואזור תיירותי די גדול צמוד לאגם. מצדה האחד של העיר ישנם צוקים והצד השני פתוח עם נוף להרים שמסביב.

בערב חזרנו לצילומי לילה בעיר ולאחריהם אכלנו ארוחת ערב במסעדת Bella Napoli. כשהגענו המקום היה די ריק אבל תוך זמן קצר הוא התמלא בהמון מקומיים (תמיד סימן טוב) שהתיישבו במין "פרלמנט" מה שנתן לנו להרגיש לרגע כמו בסרט מאפיה איטלקי.

מי האגם הסוערים - ריבה דל גארדה

ריבה דל גארדה

צילומי לילה לכיוון האגם

צילומי לילה ריבה דל גארדה

בבוקר למחרת בשעה 8 התייצבנו ב-,Arco עיירה הסמוכה לריבה דל גארדה שידועה כעיר ספורטיבית בעיקר עבור מטפסי הצוקים ורוכבי אופני הרים.

הלכנו לעשות מסלול שנקרא Via Ferrata הרעיון הוא לעלות על הר מצידו הצוקי כאשר לאורך כל המסלול עוברים כבלי פלדה המעוגנים לסלע כל מספר מטרים. הכבלים מיועדים לאבטחה ומתחברים עליהם עם ריתמה וערכה ייעודית. לאורך המסלול מותקנים גם יתדות וסולמות, הטיפוס לוקח כשעה וחצי עם נוף מרהיב לכל אורכו עד ההגעה לפסגה המיוחלת. חשוב לציין שמי שלא עשה מסלול דומה אף פעם צריך לשכור מדריך כפי שאנחנו עשינו. (ד"ש לסטאפנו).