top of page

לחוות את פראג דרך עין העדשה.

בסוף עונת התיירות כשהמחירים בשפל ובארץ עדיין חמסין זה זמן מצויין לבקר בפראג הסתווית במיוחד.

הסתיו הוא כפי שהוא "אמור להיות" שלכת זהובה, שמים קודרים ורסיסי גשם לפרקים.

לפראג הגענו בלי יותר מדי תוכניות. מה שיפה בעיר זו הוא שאפשר פשוט לשוטט ברחביה ולמצוא כל פעם משהו מעניין ואחר בסמטאותיה. העיר קטנה וניתן לכסות את רובה רגלית.

בהפוגת הגשם הראשונה נגלה לעיניינו המראה המרהיב של נהר הוולטבה שגדותיו צבועים בשלל צבעים.

מיהרנו לשתות את הבירה הראשונה (מיני רבות) וכבר ירד הערב. למזלינו הגענו בעיצומו של פסטיבל האורות השנתי, מה שהוסיף מאוד לחוויה הלילית של העיר. מבנים ואתרים מרכזיים הוארו במצגי וידיאו ארט או במופעי אורות ואומנם קשה להעביר את החוויה בסטילס אבל ניסיתי...

נהר הוולטבה

נהר הוולטבה במופע אורות מרהיב

נהר וולטבה

מופע אורות בכיכר יאן פלאך

מופע וידאו ארט בכיכר העיר העתיקה

יום למחרת קמנו לשמיים מושלמים לצלמים - עננות כבדה ומרשימה עם שמש שמגיחה מדי פעם. בפראג כמו בלונדון קשה לפספס את התחבורה הציבורית. בעיקר את החשמליות האדומות ואת מוניות התיירים עם הגג הפתוח.

התחלנו לעלות לכיוון מצודת העיר עברנו את גשר קארל המפורסם שעמוס עד אפס מקום בתיירים ולכן קשה להתרשם ממנו אך הנוף ממנו מרשים.

פסלים על גשר קארל

תצפית על גשר קארל

הנוף ממצודת פראג

המשכנו את הטיפוס ברחובות וסמטאות הנראות כאילו הו נתקעו אי שם בימי הביניים. הכיכרות כמובן יפות הכנסיות מרשימות אך כמובן הלהיט הגדול של פראג הם הפאבים הנמצאים בכל פינה וביקור בהם מספר פעמים ביום הוא חובה (מומלץ לחפש את הפאבים העתיקים שמחזיקים מבשלת בירה משל עצמם) אנחנו ממליצים על:

אז... מבושמים קלות ואחרי סיבוב בגנים הצמודים למצודה ירדנו חזרה למרכז העיר. שוב הרחובות המבנים העתיקים מרשימים מאוד וכמובן בכל פעם שמגיעים לכיוון הנהר - הנוף אף פעם לא מאכזב.

חוץ מהמבנים ההיסטוריים שווה להביט בבניין "המרקד" בהשראת סרטי ג'ינג'ר רוג'רס ופרד אסטר.

הבניין המרקד

גן באי קאמפה

פראג ידועה בתרבות המגוונת שלה - קונצרטים הופעות מכל הסגנונות, גלריות ומוזיאונים. אנחנו בחרנו ללכת למופע מחווה לריי צ'ארלס שנערך במועדון ג'ז האגדי Reduta (שאפילו ביל קלינטון ניגן שם).

ביום האחרון לביקור שלנו אחרי שכבר סימנו V על כל ה Must See בפראג, יצאנו לגדת הנהר כדי להחליט מה עושים הלאה. את עיניינו תפסה מצודה מרשימה נוספת שנראתה באופק, רחוק יותר ממרכז העיר. התחלנו להתקדם לכיוונה ובשלב כלשהו ירדנו ממש לגדת הנהר בצד הפחות מתוייר של העיר. בניגוד לעומס שחווינו רק כמה מאות מטרים משם, פה מצאנו עצמינו לבד ורק כמה דייגים מקומיים הנהנו לנו לשלום.

הזווית מהגדה שונה ומיוחדת ויצאו לי כמה פריימים יפים.

טיפוס קצר למצודת וישהארד ושוב מתגלה מראה של פראג ופרבריה מגובה רב. אני שוב חייבת לציין שכל המראות יפים במיוחד בגלל האווירה הסתווית השורה על העיר.

הנוף מוישהארד

מצודת וישהארד

​​כמובן שלא פיספסנו עוד כמה פאבים בחזרה למלון וכך הסתיים ביקורנו הקצר בבירה הצ'כית.